Experience center Faber Haarden Heerenveen

Omschrijving project:

INTERIEURONTWERP TOTALE SHOWROOM, KLEUR & MATERIALENPLAN, RAAMDECORATIE, MEUBELPLAN, INKOOP, STYLING

Opdracht:

De showroom van Faber Haarden was dringend toe aan een update. Met de niet te stuiten opkomst van elektrische haarden verandert ook de presentatie van de showroom. Interieurstudio ML kreeg de vraag om de passie en jarenlange ervaring met vuur te laten zien in een inspirerende ruimte voor dealers en architecten. Een uitdaging is het luxe merk Faber en het meer toegankelijke merk Glen Dimplex allebei een podium te geven in de showroom.

Onze oplossing:

De grote langgerekte showroom van ca 600 m2 is opgedeeld in verschillende ruimtes, waarbij de ontvangstbalie letterlijk een centrale rol speelt. Links van de ontvangst is een designplein voor Faber gecreëerd. In dit gedeelte is gebruik gemaakt van luxe kleuren en materialen, passend bij het merk. Erachter is een prachtig inspiratiehuis met diverse ruimtes in huiselijke sfeer, waar verschillende toepassingen van haarden gebruikt zijn. Rechts van de ontvangst is het klanten theater met erachter het designplein voor Glen Dimplex. In dit gedeelte is voor andere kleuren en materialen gekozen wat goed past bij het merk. De vloer speelt een verbindende rol tussen alle functies.

Leveranciers:

IVC – vloer
Arte – behang
Photowall – behang
Kobe – raamdecoratie
Zuiver, HK living, 4×6 sofa, Desso, Jee o – inrichting
Cosentino – haarden, receptie

 

Plan kennismaking

Passie voor vuur

De uitdagingen waren niet gering: een inspirerende maar ook functionele totaalpresentatie van onze haarden, zichtbaar onderscheid tussen onze haardenmerken en een verbindende ruimte voor internationale meetings en presentaties.
In zulke gevallen zijn goede inleving én een sterke visie onmisbaar. Interieurstudio ML bleek in staat om onze wensen – zowel afzonderlijk als samen – op de juiste manier te kunnen vertalen

Frank van Rooijen – Senior marketeer Glen Dimplex