

















Zodra je de drempel overstapt, waan je je in een weelderige luxe van rust…..
Omschrijving project:
INTERIEURONTWERP + PROJECTBEGELEIDING&REALISATIE RESIDENTIËLE LUXE VAKANTIEWONING
Opdracht:
Voor deze particuliere opdrachtgever was dit al de derde opdracht voor Interieurstudio ML. Een luxe vakantiewoning mochten we dit keer inrichten: van ontwerp tot het neerzetten van het laatste vaasje. De opdracht was een fijne plek voor de familie die rust en luxe uitstraalt.
De oplossing:
Vanaf het eerste begin hebben we het traject voor het inrichten van deze prachtige vakantiewoning begeleidt. Het uitgangspunt voor het ontwerp en het concept was “kiezel” Dit vanwege de omgeving waarin de vakantievilla staat. De basis is daarom rustig en hebben we gevarieerd in structuur en materialen. Samen met de opdrachtgever hebben we de indeling, de kleuren en materialen bepaald en de inrichtingselementen uitgezocht. Het heeft geresulteerd in een fijne, rustige, uitnodigende plek om te verblijven. Hier kan de opdrachtgever met gezin en vrienden de drukte van alledag van zich af laten glijden. Zelfs de aannemer vond de plek een super fijne rustige plek om te werken. Of we niet meer van dit soort opdrachten hadden 🙂
Plan kennismaking
Zodra je de drempel overstapt, waan je je in een weelderige luxe van rust…..
Omschrijving project:
INTERIEURONTWERP BEURSSTAND, KLEUR & MATERIALENPLAN
Opdracht:
Een uitnodigende inspirerende stand voor een beurs B2B waarin het merk Sative gepresenteerd wordt.
Onze oplossing:
De brede ondiepe stand is opgedeeld in twee delen met ook twee zitjes om met klanten te zitten en de collecties te bekijken en bespreken. In de stand zijn ook verschillende frames gemonteerd, waarin raamdecoratie, maar ook inspirerende afbeeldingen en het merk getoond worden. De uitstraling van de stand past bij het logo en de uitstraling van het merk: toegankelijke luxe.
Wij werken al een aantal jaren samen met Interieurstudio ML en ervaren deze samenwerking als heel prettig. De communicatie onderling is goed en zeer persoonlijk, ook wanneer er verschil van inzicht is over een bepaalde invulling dan komt er na goed overleg altijd een compromis waar we achter staan.
Johannes Last – directeur Sative Window decorators
Omschrijving project:
INTERIEURONTWERP SHOWROOM, KLEUR & MATERIALENPLAN, MAATWERK, MEUBELPLAN
Opdracht:
Sative is een toonaangevend merk met prachtige raamdecoratie. Voor hun nieuwbouwpand, waarin ze naast een magazijn en een kantoorgedeelte ook een showroom wilden realiseren. Hiervoor wilden ze graag een creatief plan, waar Interieurstudio ML in mee mocht denken. Het moest een inspirerende ruimte worden met plek voor alle collecties en stoffen, maar ook een plek om met klanten te kunnen zitten.
De oplossing:
De centrale plek in de ruimte is een “huis” geworden, waarin verschillende raamdecoratie getoond kan worden, maar dient ook als een fijne plek om met klanten te zitten. Achter het huis hangen alle kapstalen aan industriele rekken. Erboven is plek voor inspirerende afbeeldingen. De collecties voor jaloezieën, rolgordijnen en duettes/plissés hebben een mooie plek gekregen en twee flexibele kasten die in de ruimte staan. Aan de wand hangen “ramen” met voorbeelden erin.
Plan kennismaking
We hebben al enkele jaren een prettige samenwerking met Interieurstudio ML. Na oriënterende gesprekken presenteerde Marian een voorlopig plan dat we enthousiast hebben omarmd. Het eindresultaat overtrof onze verwachtingen en klanten prijzen nog steeds onze mooie showroom. Interieurstudio ML heeft ook twee keer onze stand ontworpen voor de landelijke vakbeurs Incoda, wat aangeeft dat de samenwerking succesvol is. De communicatie met Marian is persoonlijk en effectief, zelfs bij meningsverschillen vinden we altijd een compromis waar we achter staan.
Johannes Last – directeur Sative BV
Omschrijving project:
INTERIEURONTWERP KANTOOR, INDELING, KLEUR & MATERIALENPLAN, VERLICHTING, MAATWERK, MEUBELPLAN
Opdracht:
Een spiksplinter nieuwbouw kantoor dat een luxe, maar ook stoere en open uitstraling moet krijgen. Alleen de vierkante meters waren vooraf bepaald, de indeling stond nog helemaal (letterlijk) open.
Onze Oplossing:
Bij het maken van de indeling is goed gelet op verschillende zichtlijnen, maar er is ook rekening gehouden met de verschillende functies van medewerkers. Na de indeling hebben we een kleuren en materialen voorstel neergelegd dat zowel een luxe als stoere uitstraling heeft. De personeelsruimte kan gebruikt worden voor de lunch en extra werkplekken, maar fungeert ook als plek om klanten te ontvangen en grote bijeenkomsten te organiseren. Door gebruik te maken van veel glazen wanden met metaal, is de grote ruimte open, maar kan men toch afgesloten werken.
Plan kennismaking
Omschrijving project:
INTERIEURONTWERP KANTOOR, KLEUR & MATERIALENPLAN, MAATWERK, MEUBELPLAN, INKOOP, PROJECTBEGELEIDING
Opdracht:
De With Group maakt technisch hoogwaardige machines voor de palletindustrie voor toonaangevende bedrijven wereldwijd. Vanwege personeelsgroei en het verouderde huidige pand wordt er verhuisd naar een nieuw kantoorpand van ca 300 m2 verdeeld over twee verdiepingen. De indeling en de huidige vloer en keuken blijven, maar de opdracht voor het interieur is eigentijds passend bij de uitstraling van het bedrijf. De mening van medewerkers is belangrijk.
Onze oplossing:
Vooraf aan het ontwerp is een medewerkersenquête gehouden. De uitkomsten hiervan zijn meegenomen in het programma van eisen en wensen.
Op de BG is een uitnodigende warme entree gerealiseerd met een gezellig zitje als wachtruimte. Erachter zit een groot kantoor voor de verkoopafdeling die opgedeeld kan worden in 2 gedeeltes. Achterin het kantoor zit aansluitend op de keuken een personeelsruimte, wat een fijne plek is om te lunchen, maar ook om met collega’s even te kunnen overleggen. De ruimte heeft verschillende zitplekken: hoog en laag. Op de eerste verdieping zijn 3 kantoren, die dezelfde uitstraling krijgen als de begane grond. Achterin het kantoor is een trainingsruimte met een extra flexibele werkplek gerealiseerd.
Doordat op beide verdiepingen gebruik is gemaakt van dezelfde kleuren & materialen ontstaat er eenheid. Uiteraard betekent dit niet dat alles op dezelfde manier herhaald is.
De realisatie van dit project is nog in volle gang. Binnenkort foto’s van het eindresultaat.
Plan kennismaking
Omschrijving project:
INTERIEURONTWERP KANTOOR KLEUR & MATERIALENPLAN, MAATWERK, MEUBELPLAN, INKOOP
Opdracht:
Axini is een professioneel ICT bedrijf dat letterlijk door de groei van personeel uit zijn jasje groeide. Een nieuw kantoorpand van 200 m2 werd gevonden op de Zuidas van Amsterdam en Interieurstudio ML werd gevraagd om mee te denken over de inrichting. Uiteraard passend bij de identiteit en mentaliteit van het bedrijf. Uitdagingen: L-vormige ruimte, neurodiverse behoefte van medewerkers, flexibele werkplekken, ruimte om trainingen te geven en een fijne plek om te lunchen met elkaar.
Onze oplossing:
De L-vormige ruimte met in het midden de aansluitingen voor de keuken was een uitdaging, maar inspireerde gelijk om hiervan het hart van het bedrijf te maken: de personeelsruimte. Een plek om gezamenlijk te lunchen, maar ook om extra werkplekken te creëren. Bij binnenkomst werd een trainingsruimte voor klanten gerealiseerd, maar deze kan ook gebruikt worden om te overleggen of als extra werkplek. Achter deze ruimte werden een aantal extra werkplekken gerealiseerd en een extra stilteplek. De gang leid je naar de personeelsruimte met een fijne keuken, een lange bank met tafeltjes en een lage zit.
Achter de personeelsruimte is een kantoorgedeelte gerealiseerd voor de developpers. Hier kan rustig gewerkt worden en omdat het achterin de ruimte gerealiseerd is, is er weinig loop, wat ervoor zorgt dat er rustig gewerkt kan worden.
Leveranciers:
Therdex – vloer
Hooked on Walls – behang
BN Walls– behang
Okido – inrichting
” Interieurstudio ML heeft de wensen in continue afstemming met ons in een geweldig mooi ontwerp vertaald, die past bij ons en bij de huidige tijdsgeest. Daarnaast zijn we ondersteund bij het selecteren en aanschaffen van de materialen en meubels.
Ronald Wilts, Menno Jonker, Machiel van der Bijl, directie Axini
We zijn heel erg tevreden met het eindresultaat. Zonder de inbreng van Marian, het ontwerp, ideeën en uitleg, hadden we het zeker niet zo mooi en gezellig gekregen.”
Omschrijving project:
INTERIEURONTWERP TOTALE SHOWROOM, KLEUR & MATERIALENPLAN, RAAMDECORATIE, MEUBELPLAN, INKOOP, STYLING
Opdracht:
De showroom van Faber Haarden was dringend toe aan een update. Met de niet te stuiten opkomst van elektrische haarden verandert ook de presentatie van de showroom. Interieurstudio ML kreeg de vraag om de passie en jarenlange ervaring met vuur te laten zien in een inspirerende ruimte voor dealers en architecten. Een uitdaging is het luxe merk Faber en het meer toegankelijke merk Glen Dimplex allebei een podium te geven in de showroom.
Onze oplossing:
De grote langgerekte showroom van ca 600 m2 is opgedeeld in verschillende ruimtes, waarbij de ontvangstbalie letterlijk een centrale rol speelt. Links van de ontvangst is een designplein voor Faber gecreëerd. In dit gedeelte is gebruik gemaakt van luxe kleuren en materialen, passend bij het merk. Erachter is een prachtig inspiratiehuis met diverse ruimtes in huiselijke sfeer, waar verschillende toepassingen van haarden gebruikt zijn. Rechts van de ontvangst is het klanten theater met erachter het designplein voor Glen Dimplex. In dit gedeelte is voor andere kleuren en materialen gekozen wat goed past bij het merk. De vloer speelt een verbindende rol tussen alle functies.
Leveranciers:
IVC – vloer
Arte – behang
Photowall – behang
Kobe – raamdecoratie
Zuiver, HK living, 4×6 sofa, Desso, Jee o – inrichting
Cosentino – haarden, receptie
Plan kennismaking
Passie voor vuur
De uitdagingen waren niet gering: een inspirerende maar ook functionele totaalpresentatie van onze haarden, zichtbaar onderscheid tussen onze haardenmerken en een verbindende ruimte voor internationale meetings en presentaties. In zulke gevallen zijn goede inleving én een sterke visie onmisbaar. Interieurstudio ML bleek in staat om onze wensen – zowel afzonderlijk als samen – op de juiste manier te kunnen vertalen
Frank van Rooijen – Senior marketeer Glen Dimplex